onsdag 20. august 2008

The Piano av Jane Campion

Jeg er visst i det kulturelle hjørnet i dag. Det striregner ute og en ypperlig dag for inne-sysler. Jeg skal ta en runde med støvsugeren etter blogginga og så blir det nok en tur innom syrommet.

For mange år siden så jeg denne filmen, det må ha vært først på 90-tallet. Den kunne jeg tenkt med å sett igjen - tror jeg skal undersøke om den finnes på DVD. Noen som vet? Det jeg husker er at den handler om Ada som ble sendt til New Zeeland sammen med datteren sin for å giftes bort. Hun ønsket å ha med pianoet, men mannen ville ikke ha det i hus, det ble for tungt og han ville selge. hvis jeg ikke husker feil, var Ada døv eller blind.

1 kommentar:

Steinbokkjen ;o) sa...

Heisann ;O)
Ha du funne filmen din mon tru!
Den finns iallefall på dvd!
Både www.cdon.com og www.platekompaniet.no har den!
I tilfelle du lurer...
PS! No fekk eg og lyst t å sjå den att...
Ha ei hærle veka ;o)